کدام آب معدنی خوب است؟ | مهم‌ترین تفاوت برندهای آب معدنی در چیست؟

کدام آب معدنی خوب است؟ | مهم‌ترین تفاوت برندهای آب معدنی در چیست؟

آب معدنی و لزوم استفاده از آن در شرب مصرف روزانه، از جمله الزامات مهمی است که خانواده‌های ایرانی باید آن را جدی بگیرند چراکه استفاده از آب‌های معدنی، مواد مغذی لازم را به بدن می‌رساند و بدن را ویتامینه می‌کند. اما این روزها با افزایش نام‌های تجاری و برندهای متفاوت شاهد تنوع بالای محصولات آب‌ معدنی در بازار هستیم. لذا انتخاب بهترین مارک آب معدنی امر مهمی است که باید به آن توجه کرد.

اگر شما هم برای کنجکاو هستید تا بدانید بهترین برندهای آب ‌معدنی چه برندهایی هستند حتماً در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا پس از بررسی فاکتورهای برترین نوع از آب‌های معدنی، در انتها بهترین برند آب معدنی را به شما معرفی کنیم.

آب ‌معدنی طبیعی با املاح معدنی، مهم‌ترین ویژگی یک برند معتبر آب ‌معدنی

خرید آب آشامیدنی از جمله مهم‌ترین ملزومات است که هر فردی باید به آن توجه داشته باشد اما متأسفانه بسیاری از افراد در هنگام خرید بطری‌های آب‌ معدنی به نام برند و توضیحات محصولات روی بسته‌بندی توجه نمی‌کنند و همین مسئله گاهی ممکن است تجربیات ناخوشایندی از استفاده آب معدنی را برای افراد به همراه داشته باشد.

همان‌طور که از نام آب معدنی مشخص است این آب باید از مواد خالص معدنی ترکیب ‌شده باشد. برای مثال اگر به توضیحات بسته‌بندی یک آب معدنی استاندارد توجه کنید متوجه خواهید شد که سدیم، سولفات، پتاسیم، کلسیم، منزیم و آهن جزو مهم‌ترین ترکیبات آب به‌ حساب می‌آید.

این مواد معدنی از جمله ترکیبات لازم و کافی برای یک آب سالم به ‌حساب می‌آیند که به مقدار استاندارد و به‌ خودی‌ خود در آب‌های استاندارد موجود است.

اما برخی از مواد و املاح معدنی درون آب‌ها خطرناک هستند و نیاز به ضدعفونی دارند. حالا کارخانه‌های تولید آب معدنی چگونه این مواد مضر را از آب معدنی می‌زدایند؟

آب معدنی ضدعفونی شده، نکته‌ای که برترین‌ها به آن توجه می‌کنند

ضدعفونی کردن آب معدنی که از چشمه‌های آب به دست می‌آید یکی از اصلی‌ترین و شاید مهم‌ترین عواملی است که موجب می‌شود برندهای متفاوت ضعف و قوت خودشان را نشان دهند.

در حالت کلی و برخلاف باور عمومی، آب‌های معدنی بدون استفاده از کلر و سایر مواد شیمیایی ضدعفونی می‌شود. کارخانه‌ها و برندهای معتبر تجاری با جدیدترین و به‌روزترین روش ضدعفونی آب یعنی، فیلتراسیون، تصفیه‌زنی و تابش اسمزی و اشعه ماورای بنفش، فرایند ضدعفونی آب ناشی از سرب، جیوه، نیترات و کادمیم را از بین می‌برد.

این مواد که به‌صورت طبیعی در آب موجود است با روش‌های سنتی مانند جوشاندن و یا استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی از بین نمی‌رود و نیازمند انجام مراحل دقیق و موشکافانه است.

تاریخ انقضای درج‌شده روی قوطی آب، مهم‌ترین نشان ظاهری یک برند معتبر

تمام بررسی‌های یک محصول می‌تواند از بسته‌بندی و توضیحات روی بطری صورت پذیرد. به‌عنوان‌مثال برخی از برندهای کم اعتبار در حوزه تولید آب معدنی از درج تاریخ انقضای یک‌ساله آب معدنی صرفه نظر می‌کنند. به‌صورت کلی هر آب معدنی انقضای یک‌ساله دارد که روی بطری آب باید درج شود.

در نظر داشته باشید که استفاده هر چه سریع‌تر آب قبل از موعد انقضای آب با پمب دستی آب معدنی یا در قوطی‌های نگهدارنده آب، از مهم‌ترین مواردی است که مصرف‌کننده‌ها باید به آن توجه کنند.

بسته‌بندی و قوطی باکیفیت محصول، از مواردی که باید به آن توجه کرد

حتماً برای شما هم اتفاق افتاده که در مترو و اتوبوس و به دلیل تشنگی و عطش بالا، خود را به نزدیک‌ترین باجه خرید اغذیه رسانده باشید و بدون توجه به مارک آب معدنی یک بطری آب معمولی و یا  آب لاکچری ۷۵۰ سی‌سی را خریداری و نوش جان کرده‌اید.

شاید در نگاه اول و در هنگام خرید با یک بطری آب معدنی سالم و حتی زیبا مواجه شوید ولی همین بطری به دلیل استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت حتی قبل از استفاده کامل از آب شکل و ظاهر اولیه خود را از دست می‌دهد.

استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت در تولید قوطی آب معدنی، علاوه بر ایجاد ظاهری شکننده موجب می‌شود نور خوشید و دمای هوا روی آب تأثیر بگذارد و در مواردی استفاده از آب را برای افراد با خطرات زیادی روبه‌رو سازد. ازاین‌جهت حتماً در هنگام خرید آب معدنی به بطری پلاستیکی آن نیز توجه کنید.

مهم‌ترین تفاوت برندهای متفاوت آب معدنی در چیست؟

شاید با خواندن این مقاله تا اینجا سؤالی برای شما هم مطرح شود که در اصل مهم‌ترین تفاوت برندهای متفاوت آب معدنی در چیست؟

به‌صورت کلی مهم‌ترین تفاوت برندهای متفاوت تولید آب معدنی در چشمه‌های معدنی متفاوت و فرایند ضدعفونی آن از املاح مضر است اما بااین‌حال چگونه می‌توانیم بهترین برند معتبر در بازار را برای خرید آب معدنی سالم بشناسیم؟

بالاخره کدام مارک آب معدنی موجود در بازار بهتر است؟

این روزها و با توجه به افزایش سطح آگاهی عمومی، اطلاع از اعتبار برندهای متفاوت با یک جست‌وجوی ساده در فضای وب مسیر است. آب معدنی‎ سقا به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید آب معدنی طبیعی، نامی درخشان در بین رقبای خود دارد و از سال ۱۳۸۶ تاکنون کام مردم را با تولید باکیفیت محصولات خود سیراب نگه‌ داشته است.