دتاکس واتر چیست و چه فوایدی برای سلامت بدن دارد؟

دتاکس واتر چیست و چه فوایدی برای سلامت بدن دارد؟

به احتمال زیاد تاکنون زیاد شنیده‌اید که برای سلامتی بدن خود روزانه آب کافی مصرف کنید. جالب است بدانید دتاکس واتر علاوه بر آب رسانی به بدن باعث سم زدایی بدن و بهبود سطح انرژی و کاهش وزن نیز می‌شود. در این مقاله از سقا با ما همراه باشید تا فواید دتاکس واتر بر سلامت بدن را بررسی کنیم.

دتاکس واتر چیست؟

دتاکس واتر همان آب است که میوه‌های تازه و سبزیجات را به آن اضافه کرده‌اند. در واقع دتاکس واتر شامل آب، میوه یا سبزیجات خرد شده و تازه است. لازم است بدانید در تهیه دتاکس واتر نباید از شکر، قند، عسل یا شیرین‌کننده‌های دیگر استفاده کنید.

جالب است بدانید گاهی اوقات به دتاکس واتر، آب طعم‌دار نیز گفته می‌شود. شما می‌توانید با ترکیب میوه، سبزی و گیاهان مختلف در خانه دتاکس واتر درست کنید. از آنجایی‌که در دتاکس واتر فقط از عصاره‌ی میوه و سبزی برای مزه‌دهی استفاده شده این ترکیب، کالری کمتری نسبت به آب‌میوه‌ها دارد. به‌همین‌دلیل برای رژیم‌های سم‌زدایی لیمویی و پاک‌سازی خیلی مفید است.

چطور دتاکس واتر درست کنیم؟

برای درست کردن دتاکس واتر تنها به آب، تعدادی میوه تکه‌تکه شده، سبزی و گیاه‌های عطر و مزده‌دار نیاز دارید. فقط لازم است این ترکیبات را به آب سرد یا گرم اضافه کنید. هر چقدر از ترکیبات و طعم دهنده‌های بیشتری استفاده کنید، طعم نهایی بهتر خواهد شد. این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید نوشیدنی خنکی درست کنید، دتاکس واتر را به‌مدت ۱ تا ۱۲ ساعت درون یخچال نگهداری کنید. اگر عجله دارید و می‌خواهید دتاکس واتر خود را سریعا بنوشید فشار دادن میوه و سبزی کمک می‌کند تا طعم آنها زودتر در آب آزاد شود.

از جمله ترکیب‌های معمول دتاکس واتر می‌توان به ترکیبات خیار و نعناع، توت سیاه و پرتقال، لیمو و زنجبیل، لیمو و فلفل‌‌هندی، گریپ فروت و آویشن، هندوانه و نعناع، توت‌فرنگی و ریحان، پرتقال و لیمو و سیب و دارچین اشاره کرد.

مهم‌ترین مزیت‌های مصرف دتاکس واتر

مصرف دتاکس واتر فوایدی برای سلامت بدن دارد که در ادامه آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

1. کمک به کاهش وزن

یکی از فواید نوشیدن آب، کمک به کاهش وزن است و این درمورد مصرف دتاکس واتر هم صدق می‌کند. آب در کوتاه‌مدت باعث افزایش نرخ سوخت‌و‌ساز خواهد شد و سبب سوزاندن کالری می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف نیم‌لیتر آب به صورت روزانه می‌تواند تا ۳۰ درصد نرخ سوخت‌وساز را در ساعت افزایش دهد. لازم به ذکر است کسانی که روزانه قبل از هر وعده‌ی غذایی نیم‌لیتر آب مصرف می‌کنند تا ۴۰ درصد بیشتر از سایر افراد کالری می‌سوزانند. چراکه مصرف زیاد آب باعث افزایش سوخت‌وساز بدن و همچنین کاهش اشتها می‌شود.

2. بهبود سلامتی دستگاه گوارش

آب‌رسانی برای بهبود سلامت دستگاه گوارش و روده‌ها مفید است. کم‌آبی مزمن باعث یبوست و نفخ شکم می‌شود. مصرف آب زیاد، به عمل هضم در معده کمک می‌کند و جلوی ابتلا به یبوست را می‌گیرد.

3. بهبود سطح انرژی و خلق‌وخو

حتی مصرف میزان متوسط آب به صورت روزانه نیز می‌تواند روی خلق‌وخو، قدرت تمرکز و سطح انرژی اثر منفی بگذارد. مطالعات نشان داده که حتی ۱ درصد کم‌آبی بدن هم می‌تواند سطح تمرکز را پایین آورده و باعث سردرد شود. در مقابل کسانی هم که روزانه تا 2/5 لیتر آب مصرف می‌کنند سطح انرژی بالاتر و روحیه شادتری دارند.

4. بهبود قدرت دستگاه ایمنی بدن

از آنجایی که مصرف میوه‌، سبزیجات و آب‌میوه‌ها به بهبود دستگاه ایمنی بدن کمک می‌کند لذا دتاکس واتر نیز که ترکیبی از آب، میوه و سبزیجات است هم باعث افزایش قدرت ایمنی بدن می‌شود. جالب است بدانید مصرف متناوب ویتامین C به تنهایی باعث بهبود دستگاه ایمنی می‌شود.

5. کمک به سم‌زدایی بدن

مصرف دتاکس واتر نه تنها به کاهش وزن کمک کرده بلکه باعث بهبود سلامتی و سم‌زدایی از بدن نیز می‌شوند.

6. کمک به تعادل سطح PH خون

برای تعادل بخشیدن به سطح PH خون علاوه بر مصرف غذاهای قلیایی، مصرف دتاکس واتر نیز به دلیل دارا بودن از انواع میوه‌های قلیایی به این امر مهم کمک می‌کند.

7. بهبود بخشیدن به رنگ پوست

از آنجایی که دتاکس واتر خاصیت سم زدایی دارد، باعث بهبود رنگ و ظاهر پوست نیز می‌شود. اگر دچار کم‌آبی باشید، مصرف آب باعث بهبود ظاهر پوست می‌شود.

نتیجه‌گیری

مصرف آب مورد نیاز بدن برای عده‌ای خوشایند نیست. لذا اضافه‌کردن تکه‌های میوه و سبزیجات باعث می‌شود آب، طعم بهتری پیدا کرده و خوشایند به نظر برسد. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که به سلامت بدن خود اهمیت می‌دهید پس می‌توانید با مصرف دتاکس واتر از مزایای ویژه آن بهره‌مند شوید.