معرفی ۱۱ نوع دتاکس واتر خوشمزه و طرز تهیه آن

معرفی ۱۱ نوع دتاکس واتر خوشمزه و طرز تهیه آن

دتاکس واتر ترکیبی از آب، میوه‌ها و سبزیجات معطر مختلف است که این روزها مخصوصا بین افرادی که قصد کاهش وزن دارند، طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

تهیه کردن دتاکس واتر در منزل سریع و آسان است. از جمله خواص دتاکس واتر می‌توان به کاهش کالری‌، پاکسازی کبد، سم‌زدایی، بهبود کیفیت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن و … اشاره کرد.

این نوشیدنی‌های جذاب و لوکس اما کم هزینه نه فقط بین افرادی که قصد لاغری و چربی سوزی دارند شناخته شده، بلکه افراد مختلف به دلیل فواید احتمالی آن برای سلامتی به آن ها گرایش پیدا کرده‌اند و در مهمانی‌ها و مجالس نیز استفاده می‌کنند.

انواع دتاکس واتر خوشمزه و پر خاصیت:

در این قسمت از مقاله سقا به معرفی چند دتاکس واتر خوشمزه و پر خاصیت برای شما می‌پردازیم و طرز تهیه هرکدام از آن‌ها را بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

1.دتاکس واتر هندوانه

مواد لازم برای تهیه این دتاکس واتر؛ هندوانه بدون تخم، آب و نعنا است. از جمله مزایای دتاکس واتر هندوانه می‌توان به رفع کم آبی بدن، تقویت سیستم دفاعی بدن و بهبود گردش خون در بدن اشاره کرد.

طرز تهیه این دتاکس واتر:

هندوانه را مکعبی خرد کرده و به همراه چند برگ نعنا آن را درون آب انداخته و بعد از ۴۵ دقیقه می‌توانید این نوشیدنی را خنک نوش جان کنید.

دتاکس واتر چیست؟ طرز تهیه و فواید آن برای سلامت بدن

2. دتاکس واتر توت‌فرنگی و خیار

مواد لازم برای تهیه این دتاکس واتر؛ آب، توت فرنگی خرد شده، خیار ورقه شده، لیمو ورقه شده، برگ نعنا و یخ است. از جمله مزایای دتاکس واتر توت فرنگی و خیار می‌توان به سم زدایی کبد اشاره کرد.

طرز تهیه این دتاکس واتر:

مواد لازم را درون یک ظرف ریخته و اجازه دهید حداقل به مدت ۴۵ دقیقه در یخچال بماند تا اثر آن درون آب مشخص شود، سپس نوش جان کنید.

3. دتاکس واتر شاه‌توت و نعنا

مواد لازم برای تهیه این دتاکس واتر؛ آب، شاه‌توت و نعنا است. از جمله مزایای دتاکس واتر توت فرنگی و خیار می‌توان به مقابله با پیری، بهبود سیستم هضم غذا و کاهش یبوست اشاره کرد.

طرز تهیه این دتاکس واتر:

شاه توت را به همراه آب و یخ و چند برگ نعنا با هم مخلوط کنید و سپس آن را به مدت ۴۵ دقیقه در یخچال قرار دهید. همچنین می‌توانید چند برش لیمو ترش نیز به این نوشیدنی اضافه کنید.

دتاکس واتر چیست؟ طرز تهیه و فواید آن برای سلامت بدن

4. دتاکس واتر گریپ فروت، خیار و پرتقال

مواد لازم برای تهیه این دتاکس واتر؛ آب، گریپ فروت، خیار، پرتقال، نعنا و یخ است. از جمله مزایای دتاکس واتر گریپ‌فروت، خیار و پرتقال می‌توان به دفع مواد سمی از بدن، بهبود سیستم هضم غذا و کاهش یبوست اشاره کرد.

طرز تهیه این دتاکس واتر:

مواد لازم را برش زده و بعد از اینکه درون ظرف مناسب ریختید آن را به مدت ۴۵ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا خاصیت آن بر آب اثر کند، سپس نوش جان کنید.

5. دتاکس واتر توت، لیموترش و نعنا

مواد لازم برای تهیه این دتاکس واتر؛ آب، توت خشک و یا تازه، لیمو ترش، برگ نعنا و یخ است. از جمله مزایای دتاکس واتر توت، لیموترش و نعنا می‌توان به چربی‌سوزی، بهبود دستگاه گوارش و کاهش نفخ شکم اشاره کرد.

طرز تهیه این دتاکس واتر:

مواد لازم را درون ظرف مناسب ریختید آن را به مدت ۴۵ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا خاصیت آن بر آب اثر کند، سپس نوش جان کنید.

دستور تهیه دتاکس واتر با طعم نعنا و خیار

6. دتاکس واتر سیب و دارچین

مواد لازم برای تهیه این دتاکس واتر؛ آب، سیب، دارچین و یخ است. از جمله مزایای دتاکس واتر سیب و دارچین می‌توان به لاغری و کاهش وزن اشاره کرد.

طرز تهیه این دتاکس واتر:

یک سیب برش زده و 2 تکه چوب دارچین را درون یک ظرف مناسب به مدت ۴۵ دقیقه درون یخچال قرار داده تا طعم آن آزاد شده، خنک شود و سپس نوش جان نمایید.

دتاکس واتر ؛نوشیدنی خوشمزه برای سم زدایی بدن - ویرگول

7. دتاکس واتر آناناس، لیمو ترش و نعنا

مواد لازم برای تهیه این دتاکس واتر؛ آب، آناناس، لیمو ترش، برگ نعنا و یخ است. از جمله مزایای دتاکس واتر آناناس، لیمو ترش و نعنا می‌توان به متعادل کردن فشار خون بالا اشاره کرد.

طرز تهیه این دتاکس واتر:

برای تهیه این نوشیدنی کافیست میوه‌های برش زده شده را درون آب ریخته و آن را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید.

8. دتاکس واتر پرتقال و دارچین

مواد لازم برای تهیه این دتاکس واتر؛ آب، پرتقال، چوب دارچین و یخ است. از جمله مزایای دتاکس واتر پرتقال و دارچین می‌توان به بهبود متابولیسم بدن و کاهش علائم و درد دوران قاعدگی بانوان اشاره کرد.

طرز تهیه این دتاکس واتر:

پرتقال ورقه ورقه شده به همراه یک چوب دارچین درون آب و یخ قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار دهید تا برای نوشیدن آماده شود.

9. دتاکس واتر هندوانه و لیمو ترش

مواد لازم برای تهیه این دتاکس واتر؛ آب، هندوانه، لیمو ترش و یخ است. از جمله مزایای دتاکس واتر هندوانه و لیمو ترش می‌توان به سم زدایی بدن اشاره کرد.

طرز تهیه این دتاکس واتر:

ابتدا هندوانه را مکعبی خورد کنید و به همراه یک لیمو ترش بزرگ که ورقه ورقه کردید درون ظرف ریخته و با آب و یخ مخلوط کنید. این نوشیدنی هم اکنون آماده خوردن است.

دتاکس واتر هندوانه ، لیمو و نعناع - فیتنس پرو

10. دتاکس واتر پرتقال و خیار

مواد لازم برای تهیه این دتاکس واتر؛ آب، خیار، پرتقال، برگ نعنا و یخ است. از جمله مزایای دتاکس واتر پرتقال و خیار می‌توان به شادابی پوست و مو و همچنین کاهش وزن و لاغری اشاره کرد.

طرز تهیه این دتاکس واتر:

تمام میوه ا را به صورت ورقه ورقه درآورده و آن را درون ظرف آب قرار دید؛ سپس نوشیدنی را برای اینکه خنک شود درون یخچال قرار دهید تا آماده استفاده شود.

دستور تهیه دتاکس واتر پرتقال و نعنا

11. دتاکس واتر لیمو، خیار و گریپ‌فروت

مواد لازم برای تهیه این دتاکس واتر؛ آب، گریپ‌فروت، لیمو، خیار و یخ است. از جمله مزایای دتاکس واتر لیمو، خیار و گریپ‌فروت می‌توان به رفع چین و چروک پوست و ضعف بینایی، افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن و همچنین کاهش احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کرد.

طرز تهیه این دتاکس واتر:

تمامی میوه‌ها را به صورت ورقه ورقه و یا تکه تکه درآورده و آن را درون ظرف آب قرار دید؛ سپس نوشیدنی را برای اینکه خنک شود درون یخچال قرار دهید تا آماده استفاده شود.

طرز تهیه دتاکس لیمو و خیار بایگانی - گیاه خواری | خام خواری | تغذیه طبیعی

نتیجه‌گیری

در این مقاله با انواع دتاکس واترهای خوشمزه و پر خاصیت که نوشیدنی‌های لوکس برای میهمانی‌های شما می‌توانند باشند آشنا شده‌اید. پیشنهاد ما به شما این است که از همین امروز سعی کنید دتاکس واتر خانگی درست کنید و هر جایی که تشنه شدید، جرعه‌ای از آن را بنوشید.