۱۱ معجزه‌ی باورنکردنی نوشیدن آب ولرم در صبح ناشتا

۱۱ معجزه‌ی باورنکردنی نوشیدن آب ولرم در صبح ناشتا

احتمالاً همه می‌دانیم که نوشیدن آب در صبح فواید بسیاری دارد. اما آیا از فواید نوشیدن آبگرم و ولرم با معده خالی (ناشتا) اطلاعی دارید؟ خوردن آب گرم ناشتا توصیه بسیاری از پزشکان است که در ادامه شما را با فواید شگفت‌انگیز آن آشنا خواهیم کرد.

خوردن آب به صورت ناشتا با معده خالی خواص شگفت‌انگیزی برای سلامت بدن و جلوگیری از بیماری‌ها دارد که مردم ژاپن هم به این روش آب درمانی اعتقاد زیادی دارند.

آب خوردن به صورت ناشتا یکی از مهمترین رازهای زیبایی و سلامت بدن است که ژاپنی‌ها به آن اعتقاد زیادی دارند. نوشیدن آب پیش از صرف صبحانه فواید بسیاری برای سلامت و پیشگیری از بیماری ها دارد. ما اغلب برای نوشیدن آب، بعد از غذا یا بعد از خوردن چیزی تند، عجله می کنیم. اما آیا می دانستید که دقیقا چه موقع باید آب بنوشید؟ پاسخ آن معده خالی است.

تقریبا ۷۰ درصد از بدن ما از آب تشکیل شده است و فواید آن برای سلامتی خوب و غیرقابل انکار است. آب پادشاه بدن ماست و برای عملکرد عادی و روان همه اندام ها ضروری است. آب بهترین نوشیدنی است که باعث فرو نشاندن عطش می شود و نوشیدن آن با شکم خالی می تواند تقریبا تمام مشکلات بدن را درمان کند. در ادامه این بخش از مجله سقا ۱۳ فایده آب آشامیدنی با معده خالی آورده شده است.

نوشیدن آب ولرم با معده خالی و هنگام بیدارشدن از خواب سحرگاهی بهترین و طبیعی ترین راه درمان برای بیماری‌هاست ،این روش سنتی مردم ژاپن برای سالم ماندن و طول عمرشان است به این دلیل که کتب قدیمی ثابت می کند مردم ژاپنی از دیرباز بر این باورند نوشیدن آب ولرم با معده خالی می تواند برای بدن بسیار مفید باشد.

از جمله بیماری‌هایی که می‌توان از بروز آن‌ها پیشگیری کرد به شرح زیر می باشند: صرع، سردرد، آسم، سل، درد بدن، تپش قلب، مننژیت، بیماری های کلیه و مجاری ادراری، استفراغ و اسهال، گاستریت، دیابت، هموروئید، یبوست، بیماری‌های چشم، بیماری‌های گوش، حلق و بینی، چربی در خون و برونشیت ؛ علاوه بر این موارد خوردن آب به صورت ناشتا فوایدی دارد که در ادامه می خوانید.

  1. افزایش متابولیسم بدن
  2. افزایش ایمنی بدن
  3. تنظیم دستگاه گوارش
  4. جلوگیری از حملات میگرنی
  5. دفع سموم بدن
  6. افزایش سوخت‌وساز بدن
  7. کمک به پاکسازی پوست
  8. تقویت انرژی بدن
  9. پاکسازی روده‌ها
  10. جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه و عفونت مثانه
  11. کاهش سوزش معده و سوء هاضمه

روش آب درمانی ژاپنی‌ها

ژاپنی‌ها اولین کسانی بودند که آب درمانی را به جهانیان معرفی کردند و آن ها از لحاظ مذهبی از آن پیروی کردند و بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب، آب می نوشند و این روش درمانی نیز توسط مطالعات مختلف مورد حمایت قرار گرفته است.

در اینجا یک برنامه آموزشی مناسب در مورد این که چگونه می‌توانید از روش آب درمانی پیروی کنید، آورده شده است. به محض اینکه صبح از خواب بیدار شدید، قبل از هرکاری ۴ لیوان آب بنوشید. بعد از نوشیدن آب می‌توانید دندان‌های خود را تمیز و مسواک بزنید. از خوردن یا نوشیدن هر چیزی به مدت ۴۵ دقیقه خودداری کنید. بعد از این، می‌توانید صبحانه بخورید، بعد از وعده‌های غذایی معمول، دو ساعت چیزی نخورید. سپس دوباره آب بنوشید. با شروع این روش آب درمانی ولرم، حداکثر فایده را به دست خواهد آورد. همچنین می‌توانید عصاره لیمو را به آب ولرم اضافه کنید و آن را با شکم خالی بنوشید. این کار به تصفیه سموم بدن کمک می کند. نیم ساعت از وعده های غذایی آب بخورید و تا ۲ ساعت بعد از صبحانه، ناهار و شام آب نخورید.

اگر نمی‌توانید ۴ لیوان آب با شکم خالی بخورید ابتدا با یک لیوان شروع کنید یا تا جایی که بدنتان توانایی‌اش را دارد. می‌توانید به تدریج مقدار مصرف آب را بالا ببرید تا این که به ۶۴۰ میلی لیتر برسد.