چند خاصیت باور نکردنی آب معدنی برای سلامتی و زیبایی

چند خاصیت باور نکردنی آب معدنی برای سلامتی و زیبایی

آیا تا به حال با خود فکر کردید که همین آب معدنی که هر روز می‌توانید از آن مصرف ‌کنید چه خواص منحصر به فرد و شگفت‌انگیزی بر روی سلامت شما دارد؟

شاید باورش کمی سخت باشد اما ترکیبات ضروری مواد معدنی مهمی همچون منیزیم،سدیم ،کلسیم و پتاسیم تاثیرات کاملا متفاوتی بر روی سلامتی و متابولیسم بدن شما دارند در مقایسه با آب جوشیده و یا آب شهری! در کمال تعجب مصرف مداوم آب معدنی تاثیر مستقیم با افزایش کیفیت سلامتی و سطح متابولیسم بدن شما دارد.

بدن ما انسان‌ها تشکیل شده از مواد معدنی مهمی که برای رشد و تکثیر سلول‌های جدید به آن ها نیاز داریم کمبود این مواد معدنی تأثیر مستقیم بر سلامت ما دارد از ظاهر پوست و موی خود بگیرید تا سیستم گوارش و موارد حیاتی چون عملکرد صحیح مغزی.

احتمالاً برای شما اهمیت و تاثیر مدوام آب معدنی بر سلامت جالب شده و سوال می‌کنید دقیقاً چه تأثیری بر روی سلامتی شما می‌گذارد، پس مستقیم می‌رویم سراغ اصل مطلب!

فراموش نکنید متاسفانه در باور رایج عموم هر آب بسته‌بندی شده‌ای در بازار آب معدنی است در صورتی‌که اکثر برندهای داخل بازار آب آشامیدنی بسته‌بندی شده هستند! در بازار فعلی تنها چند برند مطرح هستند که آب معدنی طبیعی دارند مانند: آب معدنی سقا، آب معدنی کرست، آب معدنی دماوند، آب معدنی واتا و چند شرکت محدود دیگر. توصیه ما به شما برای راحت‌ترین راه تشخیص آب معدنی از آب ‌آشامیدنی این است که حتما روی بطری آب معدنی را مطاله کنید که نوشته شده باشد آب معدنی طبیعی نه آب آشامیدنی یا آب آشامیدنی غنی شده.

فواید آب معدنی طبیعی

1- افزایش سلامت استخوان‌بندی

آب معدنی طبیعی سرشار از کلسیم است. پس کلسیم طبیعی قابل جذب توسط نوشیدن آب معدنی برای بدن دقیقا همان میزانی است که شما برای مصرف روزانه به آن نیاز دارید. پس بدیهی است اگر شما به جای مصرف قرص‌های مکمل کلسیم تنها میزان آب مصرفی روزانه خود را از آب معدنی کسب کنید، برای سلامت بدن شما مفیدتر است. چرا که مصرف بسیاری از مکمل های کلسیم به دلیل فرم شیمیایی و مصنوعی که دارند به صورت سنگ در کلیه رسوب می‌کنند و نه تنها باعث جذب کامل و بهبود استخوان‌بندی و کیفیت آن نمی شوند بلکه باعث ایجاد سنگ‌های کلسیمی کلیوی هم می‌شوند.

2- تنظیم میزان چربی بدن

آب معدنی به دلیل دارا بودن مواد معدنی اصلی مورد نیاز بدن و نداشتن حتی مقدار کمی چربی، برای شکستن راحت‌تر چربی‌های ذخیره شده در بدن به عنوان سوخت مصرفی جایگزین قند و گلوکوز کمک می‌کند. به زبان ساده مصرف روزانه و مداوم آب معدنی به شما کمک می‌کند که سوخت‌و‌ساز سالم‌تری داشته باشید در نتیجه سالم‌تر و بدن خوش فرم‌تری داشته باشید.

3- مدیریت فشار خون

آب معدنی یکی از مهمترین موارد برای مدیریت و تنظیم فشار خون است، فراموش نکنید بخش عمده تشکیل دهنده خون شما آب است و همچنین موردی که باعث تنظیم فشار خون شما می شود تناسب الکترومغناطیسی یون‌های آزاد در خون شما هستند، به طور مثال زمانی که فشار شما می‌افتد از نمک استفاده می کنید یون فعال NaCl+ که باعث تثبیت تعادل الکتریکی خون شما می‌شود.

دقیقا همین جاست که منیزیم و کلسیم موجود در آب معدنی باعث ایجاد تعادل در فشار خون شما می‌شوند.

4- کاهش بیماری‌های قلبی

همان‌طور که اشاره کردیم آب معدنی توانایی تنظیم متابولیسم و تسهیل شکست ساختار چربی‌ها در بدن دارد. این دقیقا زمانی است که شما از انباشته شدن کلسترول بد در بدن خود رها می‌شوید.

کلسترول بد یا همان LDL در عروق شما و دیواره‌های جانبی آن ها رسوب می‌کند و با گردش خون در بدن جاری نمی‌شود و به ویژه در ورودی عروق به هم متصلی که باریک‌تر هستند ایجاد گرفتگی و بسته شدن عروق می‌کند. همین امر باعث افزایش فشار خون می‌شود که هر 2 یعنی فشار خون بالا و عروق بسته رابطه مستقیم با سکته قلبی و اکثر بیماری‌های قلبی دارند. در نتیجه به واسطه مصرف آب معدنی شما از اکثر بیماری‌های قلبی به ویژه سکته قلبی در امان خواهید ماند.

5- کاهش میزان اسیدی بودن

آب معدنی حاوی سولفات است. سولفات‌ها کاتالیزورهای پانکراس هستند تا آنزیم‌های گوارش مانند لیپاز و آمیلاز تولید کنند. این آنزیم‌های گوارشی مشکلات مانند نفخ و یبوست را کاهش می‌دهد. این باعث انعقاد بیشتر سموم در دئودنوم و روده می‌شود. در نتیجه، مشکل اسیدیته رفع و با هضم مناسب تخلیه می‌شود. فراموش نکنید هرچند محیط بدن شما رو به اسیدی شدن برود بیماری‌های بیشتری به سراغ شما می‌آیند و هرچه محیط بدن شما اصولا به سمت تعادل قلیایی یا همان کاهش میزان اسیدی بودن برود سیستم ایمنی بدن شما مقاوم‌تر و کارآمدتر است.

6-ثابت نگه داشتن املاح مایعات بدنی

۶۰ درصد از بدن انسان از آب تشکیل شده. پس بدون شک این مایع برای بدن شما حیاتی است. مایعات بدنی که درصد زیادی از آن‌‌ها از آب تشکیل شده نقش‌‌های اساسی از جمله هضم، گردش، جذب، تولید بزاق، انتقال مواد غذایی و معدنی داخل بدون و … را بر عهده دارند. دریافت آب کافی علاوه بر بهبود عملکرد بدن باعث حفظ تعادل دمایی بدن می‌‎شود.

بافت‌های عضلانی تا 75 درصد از آب تشکیل می‌‎شوند و بافت مغز تا 90 درصد از آب شکل گرفته و کاهش مایعات بدنی باعث بروز مشکلات عملکردی در مغز می‎‌شود. دردهای میگرنی در اثر کم آبی بروز می‌کنند. دریافت آب مورد نیاز بدن شما می‌‎تواند به شکل آب آشامیدنی، آب میوه و خوراکی‌‎های حاوی آب تامین شود. الکل، قهوه و چای از این دسته مستثنا می‌‎باشد و کمکی به آب رسانی به بدنتان نخواهد کرد.

7-سلامت عضلات با نوشیدن آب معدنی

همان طور که اشاره شد ۷۵ درصد عضلات ما از آب تشکیل شده‎‌اند. رساندن آب کافی به عضلات باعث جلوگیری از گرفتگی عضلانی طی ورزش و فعالیت‌‎های بدنی می‎‌شود. حین ورزش با آب رسانی کافی به عضلات موجب فعالیت درست آن‌ها، سلامت و تقویتشان می‌‎شوید.

شما باید در حین ورزش حداکثر در هر ۲۰ دقیقه یک بار آب بنوشید.با نوشیدن مقدار کمی آب در هر ۲۰ دقیقه به‌اند ازه کافی بدن شما هیدراته می‌ماند، اما نیاز دقیق شما به آب به عواملی مانند میزان و شدت فعالیت، سن، جنس، وزن شما و اینکه آیا شما در داخل خانه ورزش می‌کنید یا خارج از منزل بستگی دارد.