بررسی انواع آب معدنی طبیعی و  تأثیرات نوشیدن آب سالم بر بدن

بررسی انواع آب معدنی طبیعی و تأثیرات نوشیدن آب سالم بر بدن

در این مقاله شما را با انواع آب معدنی آشنا خواهیم کرد و به ویژگی‌ها و خواص آب معدنی برای بدن اشاره خواهیم کرد. همچنین در مورد زیان‌ها و عوارض آشامیدن آب‌های آلوده خواهیم گفت. پس در این مقاله از سایت سقا با ما همراه باشید تا رازهای جالبی در مورد انواع آب‌ معدنی با شما در میان بگذاریم.

آیا میدانید آب ‌معدنی چیست؟

آب ‌معدنی در واقع آبی است که شامل املاح معدنی می‌باشد این املاح معدنی ترکیباتی هستند که برای بدن بسیار مفید هستند و به صورت طبیعی این املاح در آب معدنی وجود دارد و تغییرات شگفت‌انگیزی را در بدن به وجود می‌آورند. آب‌ معدنی عاری از هرگونه آلودگی می‌باشد و هیچ‌گونه آسیبی به بدن نمی‌رساند، این نوع آب، آب‌ معدنی می‌باشد در ادامه در مورد خواص انواع آب‌ معدنی می‌گوییم. آب معدنی باید به طور طبیعی دارای املاح ترکیبات معدنی باشد و به هیچ وجه نمی‌توان این املاح و ترکیبات معدنی را به صورت مستقیم و در آزمایشگاه‌ها وارد ترکیبات آب کرد. این ترکیبات به گونه‌ای است که به صورت ذاتی و طبیعی باید با مولکول‌های آب پیوند شیمیایی بدهند و اضافه کردن این املاح در آزمایشگاه‌ها به آب هیچ سودی برای بدن نخواهد داشت و شاید هم در بعضی موارد موجب آلودگی آب هم می‌شود. لذا یکی از ویژگی‌های مهم آب‌ معدنی وجود ترکیبات معدنی به صورت طبیعی و ذاتی در آن می‌باشد.

تاریخ نوشیدن آب معدنی

آب معدنی از دیرباز و در تاریخ طرف‌داران زیادی داشته است. از همان زمان‌های قدیم بسیاری از مردم به دلیل خاصیت‌های شفابخش و دارویی آب‌های معدنی به دنبال این چشمه‌ها بودند، در درون بسیاری از معابد معمولا چشمه‌های آب معدنی قرار دارند و این حاکی از اهمیت انواع آب‌ معدنی می‌باشد.

در معابد اهیمت زیادی برای آب‌های معدنی قائل بودند تا جایی که انواع چشمه‌های آب‌ معدنی طبیعی را با جواهرات و طلا تزئین می‌کردند و همچنین در زمان‌های گذشته همه اقشار جامعه حق استفاده از آب‌های‌معدنی را نداشتند. بلکه فقط خانواده‌های سلطنتی و پادشاهی به ایگونه آب‌ها دسترسی داشته و از خواص سرشار انواع آب ‌معدنی استفاده می‌کردند. از این رو از همان زمان‌های گذشته به خواص و ویژگی‌های مفید انواع آب‌های معدنی پی برده بودند و این آب‌های معدنی حکم طلا را برای مردم داشته است.

فواید نوشیدن انواع آب‌ معدنی

نوشیدن یک لیوان آب‌ معدنی می‌تواند مسیر زندگی شما را دچار تغییر کرده و راه سلامتی و موفقیت را برای شما باز کند. شاید از این جمله تعجب کنید اما از آنجایی‌که آب‌ معدنی سرشار از املاحی می‌باشد، می‌تواند سیستم عملکرد بدن شما را تنظیم کرده تا به بهترین شکل ممکن کار کند.

املاح موجود در آب معدنی خستگی بدن را از بین می‌برد شما می‌توانید با نوشیدن آب‌ معدنی خستگی روزانه را از بدن و تن خود بیرون کنید و در عوض انرژی دوباره به خود ببخشید همچنین آب ‌معدنی در شادابی پوست شما بسیار تاثیر‌گذار می‌باشد.

اگر میخواهید دندان‌هایی سفید داشته باشید حتما آب معدنی بنوشید همچنین نوشیدن انواع آب معدنی به شما کمک می‌کند تا سموم بدنتان دفع شود و باعث شود تا از امراض مختلف در امان بمانید. انواع آب‌ معدنی در صورتی که واقعا آب معدنی باشد با توجه به نوع آن میتواند مشکلاتی همچون: کم خونی، مشکلات گوارشی‌، درد مفاصل و هزاران بیماری دیگر را درمان کند و یا حتی باعث جلوگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها شود.

 تأثیرات نوشیدن آب معدنی سالم

نوشیدن انواع آب‌ معدنی می‌تواند حتی بر سلامت آیندگان و جامعه هم تاثیرگذار باشد. به این ترتیب که در صورتی‌که شما آب معدنیسالم بنوشید عملکرد بدن شما خوب و تنظیم می‌شود و در نتیجه می‌توانید بهتر کار کنید و کارایی بالاتری داشته باشید.
فرزندان شما هم با نوشیدن آب سالم می‌توانند عملکرد بهتری در تحصیل داشته باشند و افراد موفق‌تری برای جامعه باشند. همچنین نوشیدن انواع آب معدنی در زنان باردار هم تأثیرات معجزه‌آسایی خواهد داشت و فرزندان سالم‌تری را به جامعه هدیه خواهد داد، تمام مواردی که در بالا در مورد آب معدنی گفتیم فقط در صورتی می‌باشد که شما آب معدنی بنوشید و در غیر اینصورت به هیچ وجه صادق نیست.

آب معدنی آلوده

شاید آب معدنی آلوده به نظرتان جمله‌ایی کاملاً اشتباه باشد اما متأسفانه از زمانی که بسیاری از مردم با دیدن تمایل افراد به آب معدنی به فکر کسب سود از چشمه‌های آب معدنی افتادند آب معدنی آلوده هم وارد بازار شد. عده‌ایی افراد سودجو آب‌های چاه و آب‌های سطحی را مورد بهره برداری قرار می‌دهند و بدون بررسی و آزمایش اینگونه آب‌های معدنی آن‌ها را در بطری‌ها بسته‌بندی کرده و در بازارها به فروش می‌رسانند. لذا این را به خاطر داشته باشید که همه آب‌معدنی‌هایی که در بازار موجود هستند در واقع آب معدنی نیستند بلکه این بطری‌های در ظاهر آب‌معدنی؛ یا آب آشامیدنی هستند و یا آب معدنی آلوده. که در هر دو صورت آب‌های آلوده را بسته‌بندی می‌کنند و به دست مردم می‌رسانند.

تفاوت آب آشامیدنی و آب‌ معدنی

در بسیاری از آمارها نشان داده شده که بسیاری از افراد معمولاً بر روی برچسب روی بطری‌های آب معدنی دقت نمی‌کنند که البته در صورتی که دقت کنند متوجه خواهند شد که بسیاری از این گونه آب‌ها آب آشامیدنی هستند و تعدادی آب معدنی هستند، آب آشامیدنی در واقع آبی است که قابلیت نوشیدن دارد و هیچ‌گونه آلودگی هم در اینگونه آب‌ها نباید باشد در واقع می‌توان گفت که اینگونه آب‌ها نه ضرر دارند و نه سود و صرفاً فقط برای نوشیدن هستند.

آسیب‌های آب معدنی آلوده

بعضی از شرکت ها برای کسب سود بیشتر حتی آب‌های شهری را در بطری‌ها بسته‌بندی کرده و به عنوان آب آشامیدنی وارد بازار می‌کنند، در بسیاری از شرکت‌ها این آب‌ها آلوده بوده و دارای آلودگی‌های بسیاری می‌باشند. آب معدنی آلوده دارای طعم و بو می باشد زیرا در واقع آب معدنی سالم نباید دارای هیچگونه طعم و بویی باشد.

روش‌ تشخیص آب آشامیدنی و یا آب معدنی آلوده داشتن طعم و بو در آب می‌باشد. و این موضوع به دلیل مواد شیمیایی و یا آلودگی‌های می‌باشد که در شرکت مورد بررسی قرار نگرفته و متاسفانه رفع نشده است.

در بسیاری از شرکت‌ها این آب‌های آلوده را به طور وحشتناکی سالم‌سازی می‌کنند به طوری‌که آسیب‌های ناشی از ورود اینگونه آب‌ها به بدن، بسیار بدتر از خود آب آلوده می‌باشد. در بسیاری از موارد شرکت‌ها آب‌های معدنی آلوده را مورد آزمایش قرار می‌دهند و به دلیل وجود آلودگی بالایی که در آن‌ها وجود دارد، مجبور هستند که میزان مواد شیمیایی بیشتری برای رفع این آلودگی به آب اضافه کنند لذا وجود غلظت بالای مواد شیمیایی در آب ممکن است که آلودگی آب را ظاهراً برطرف کرده باشد اما خطرات و زیان‌های بسیاری برای بدن به وجود می‌آورد.

مواد شیمیایی که این شرکت‌ها برای سالم‌سازی این آب‌های آلوده استفاده می‌کنند باعث بیماری‌های خطرناکی می‌شود و آسیب‌های جبران‌ناپذیری را بر عملکرد سیستم بدن وارد می‌کنند.

بیماری‌هایی از قبیل بیماری‌های گوارشی، بیماری‌های کلیوی ،بیماری‌های پوستی و حتی بیماری سرطان ناشی از آسیب‌های جبران‌ناپذیری استفاده این آب‌هاست. در بعضی از موارد به دلیل آلودگی بیش از اندازه در این آب‌ها میزان مواد شیمیایی که برای از بین بردن آلودگی استفاده می‌کنند بسیار زیاد شده و خطر آفرین می‌شود.

تاثیر انواع آب معدنی در تجارت

در بسیاری از شرکت‌ها آب آشامیدنی را با تغییرات ظاهری بسیار عالی در بازار عرضه می‌کنند. این برچسب‌ها آنقدر عالی هستند که مشتریان از بررسی برند و نوع آب معدنی غافل می‌شوند. گرافیک‌های عالی بر روی برچسب بطری‌های آب معدنی، رازی است که اینگونه شرکت‌ها در بسته‌بندی به کار می‌برند.

فکر کسب سود و تجارت در انواع آب معدنی باعث شده است که مردم متاسفانه دست به کارهای مختلفی بزنند تا بتوانند از این صنعت به نهایت سود دهی برسند تا آنجا که حتی آب‌های شهری یا همان آب لوله‌کشی را در بطری‌های زیبا با برچسب‌های جذاب بسته‌بندی می‌کنند و به دست مردم می‌رسانند. به همین خاطر توصیه ما به شما این است که به برند شرکتی که از آن آب معدنی و یا آب آشامیدنی خریداری می‌کنید بسیار دقت کنید.

مروری بر انواع آب معدنی

بد نیست کمی هم در مورد انواع آب معدنی و انواع چشمه‌ها صحبت کنیم. این اطلاعات بسیار ضروری بوده و در انتخاب برند آب معدنی به شما کمک خواهند کرد. گزینش برند آب معدنی بسیار مهم می‌باشد زیرا املاح موجود در آب معدنی می‌تواند متفاوت باشد که در ادامه توضیح خواهم داد.

انواع چشمه‌های آب معدنی

چشمه ها و منابعی که از ان آب معدنی بدست می‌آید و یا به بیانی بهره‌برداری می‌شود متفاوت می‌باشند و انواع گوناگونی دارند.

  1. چشمه‌های آب معدنی سطحی: چشمه های آب معدنی سطحی معمولاً بر روی سطح زمین و عمق کمتری از زمین قرار دارند.
  2. چشمه‌های آب معدنی عمقی: چشمه‌های عمقی که معمولاً در عمق زیادی از زمین قرار دارند و معمولاً در کوهای آتش‌فشانی قرار دارند.

انواع آب معدنی چشمه‌های عمقی شامل املاح و ترکیبات بیشتر و بهتری می‌باشد. در مقابل چشمه‌های آب معدنی سطحی دارای املاح کمتری می‌باشند. همچنین انواع آب معدنی سطحی دارای شامل آلودگی‌هایی از جمله عنصری به نام نیترات است که البته در آزمایشگاه‌های پیشرفته مورد بررسی قرار گرفته و قابل کنترل شدن می‌باشد. این نکته را فراموش نکنیم که نیترات نباید از حد استاندارد آب معدنی بیشتر باشد زیرا خطرناک است.

نکات کلیدی در انتخاب آب معدنی

هدف ما از مطالبی که در این مقاله برای شما بازگو کردیم بر این بوده است تا شما عزیزان اطلاعات کامل و جامعی در مورد انواع آب معدنی طبیعی و تشخیص آب معدنی سالم داشته باشید. البته که تشخیص سالم بودن آب معدنی کار راحتی نیست و از طریق داشتن صرفاً بو و یا مزه نمی‌توان آلوده بودن و یا نبودن آب معدنی را تشخیص داد. بلکه این موضوع باید در آزمایشگاه‌هایی با تکنولوژی‌های جدید مورد بررسی قرار گرفته تا کوچکترین آلودگی‌ها مورد تحقیق و آزمایش قرار بگیرد.

از آنجایی‌که بعضی از آلودگی‌ها مانند سم به راحتی وارد بدن انسان می‌شود و خطرات جبران ناپذیری را به بار می‌آورد لذا شما عزیزان اگر از مشتریان آب معدنی و یا آب آشامیدنی هستید در مورد شرکت و یا برندی که از آن آب معدنی و آشامیدنی خریداری می‌کنید مطالعه و تحقیق کنید. همچنین بررسی کنید آب معدنی‌ای که استفاده می‌کنید از چه برندی می‌باشد و دارای چه املاح و ترکیباتی است. توصیه ما به شما استفاده از آب‌های معدنی به جای آب آشامیدنی است. زیرا همانطور که در این مقاله هم برای شما توضیح داده شد آب معدنی می‌تواند تاثیرات معجزه‌آسایی بر روی عملکرد سیستم بدن شما داشته باشد و موجب شادابی شما شود در مقالات بعدی در مورد آب‌های معدنی برای شما بیشتر توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.